Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Znalost rostlin u studentů gymnázií v Ústeckém kraji
Horák, Bohuslav ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
V teoretické části práce jsem zmapoval současný rámcový vzdělávací program v České republice a zároveň jsem zdokumentoval současné metody výuky rostlin na školách. Dále jsou v práci popsány základní charakteristiky rostlin, metody uchovávání rostlin a výzkumné metody, jež byly při tvorbě práce použity. Výzkumná část práce se zabývá znalostmi rostlin u žáků gymnázií v Ústeckém kraji a zároveň jsem se v ní snažil předložit možnosti, jak tzv. "poznávačky" rostlin učinit zajímavější a lépe pochopitelné. V práci jsou použity informace z interview od učitelů a z dotazníkového šetření od žáků gymnázií v Ústeckém kraji. Na základě výsledků z těchto výzkumných metod jsem stanovil odpovídající počty druhů rostlin pro výuku poznávání. Jelikož publikací k tomuto tématu je jen velmi málo, využil jsem znalostí a zkušeností pedagogů biologie na gymnáziích a podle jejich doporučení se řídil při sestavování pracovních listů.
Znalost rostlin u studentů gymnázií v Ústeckém kraji
Horák, Bohuslav ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
V teoretické části práce jsem zmapoval současný rámcový vzdělávací program v České republice a zároveň jsem zdokumentoval současné metody výuky rostlin na školách. Dále jsou v práci popsány základní charakteristiky rostlin, metody uchovávání rostlin a výzkumné metody, jež byly při tvorbě práce použity. Výzkumná část práce se zabývá znalostmi rostlin u žáků gymnázií v Ústeckém kraji a zároveň jsem se v ní snažil předložit možnosti, jak tzv. "poznávačky" rostlin učinit zajímavější a lépe pochopitelné. V práci jsou použity informace z interview od učitelů a z dotazníkového šetření od žáků gymnázií v Ústeckém kraji. Na základě výsledků z těchto výzkumných metod jsem stanovil odpovídající počty druhů rostlin pro výuku poznávání. Jelikož publikací k tomuto tématu je jen velmi málo, využil jsem znalostí a zkušeností pedagogů biologie na gymnáziích a podle jejich doporučení se řídil při sestavování pracovních listů.
Časoprostorová distribuce srážek - metody hodnocení a jejich použití a výsledky v rámci ČR
PFAUR, Jan
Tato práce na téma Časoprostorová distribuce srážek- metody hodnocení a jejich použití a výsledky v rámci ČR je psána formou literární rešerše. Je v ní stručně popsán koloběh vody na Zemi, vznik a vývoj srážek, rozdělení a způsoby měření atmosférických srážek. V další části práce je popsáno časové a prostorové rozložení srážek hlavně v rámci území České republiky. Následující kapitolou jsou metody hodnocení časové a prostorové distribuce srážek, především popis statistického souboru a jeho základních charakteristik a také popis metod pro hodnocení plošné distribuce. Práce se také zabývá pomocí odborných studií a článků zjištěnými rozdíly v časové distribuci srážek na konkrétních územích v České republice. V závěru je uvedeno porovnání výsledků různých metod prostorové analýzy srážek.
Nové výzkumné trendy v geografii dopravy
NEJEDLÁ, Eva
Koncept studia geografie dopravy je značně roztříštěn. Předmětem této diplomové práce je zhodnocení a charakteristika vývoje výzkumného zaměření, hlavních paradigmat, konceptů a metod výzkumu geografie dopravy od jejího vzniku jako samostatné vědní disciplíny; a definování nových výzkumných trendů v oboru. V 90. letech 20. století se geografie obrací k mobilitě, jednomu z hlavních konceptů geografie dopravy. Mobilita stála vždy ve středu zájmu dopravních geografů, avšak její pojetí se vyvíjelo, podobně jako pojetí akcesibility. V posledních letech se významně mění výzkumné zaměření geografie dopravy. Od jednostranného zaměření pouze na dopravu a dopravní systém se geografický výzkum posouvá k vztahu více rozmanitému a specifičtějšímu, ve kterém figuruje člověk a jeho vnímání prostoru a pohybu v něm.
Optimalizace procesu náboru žadatelů o spotřebitelský úvěr - případová studie
Moudrý, Vojtěch ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Střížová, Vlasta (oponent)
Práce je zaměřena na analýzu online procesu žádosti o spotřebitelský úvěr, jeho problematická místa a následné vytvoření sady doporučení, která povedou k uživatelsky přívětivějšímu prostředí. V teoretické části je rozebrána otázka týkající se spotřebitelských úvěrů. Dále jsou objasněna témata z oblasti uživatelského testování a použitelnosti. V neposlední řadě je věnována pozornost metodám výzkumu. Praktická část práce je zaměřena na tvorbu obecného simulačního modelu vycházejícího z úvodní analýzy. Pomocí modelu jsou za použití kombinace vybraných metod odhalena kritická místa vyskytující se u většiny testovaných účastníků. Na základě výsledků uživatelského testování jsou navržena doporučení, sloužící k odstranění těchto problémů. S ohledem na jejich platnost je upravený model podroben opětovnému testování. Jedinečnost této práce spočívá především v použití kromě jiných metod i techniky pozorování prostřednictvím oční kamery.
HRA - jako nástroj poznání a rozvoje předškolního dítěte
PALEČKOVÁ, Jiřina
V bakalářské práci se zabývám herní činností a jejím vývojem, charakteristikou, podstatou a významem v předškolním vzdělávání. Věnuji se rozličnému dělení her a optimálnímu vytváření podmínek pro hru. Neméně důležitou součástí her jsou také různorodé hračky a další herní vybavení. Sleduji hru dítěte ze dvou hledisek. Jednak jako poznávací činnost dítěte, to znamená, co hra přináší a v čem osobnost dítěte rozvíjí. Zároveň se zabývám možnostmi, které hra poskytuje učitelce pro to, aby dítě hlouběji poznala a lépe mu porozuměla. Zajímám se o to, co znamená pojem volná hra nebo hra jako investice lásky či jak lze využít hru v pedagogické diagnostice a terapii. Na teoretické poznatky navazuje praktická část, která zahrnuje zhodnocení výsledků zkoumání dětské hry. Formou pozorování porovnávám, jak si hrají děti v heterogenně složené skupině a děti věkově rozdělené. Jakých hraček nejčastěji využívají a zda při kolektivní hře dokáží pochopit a přijmout pravidla a respektovat se navzájem, jakým způsobem zase řeší konfliktní situace. Všímám si, zda si hrají izolovaně nebo mají potřebu hrát si s ostatními, komunikovat s nimi, prosadit se či zda jsou při hře pasivní a podvolují se nápadům ostatních, nechají se ovládat. Další výzkum formou dotazníků pro učitelky i rodiče zjišťuje, jak si děti hrají doma ve volném čase a jak na hru jako takovou pohlíží nejen učitelky, ale i samotní rodiče a uvědomují-li si její přirozenost a samoúčelnost i její terapeutický význam.
Možnosti udržitelného rozvoje cestovního ruchu na Děčínsku
MAŠKOVÁ, Michaela
Diplomová práce se věnuje možnostem udržitelného rozvoje cestovního ruchu v regionu Děčínsko. Podkladem pro zpracování byly informace získané ze sekundárních zdrojů a informace získané v rámci primárního výzkumu za pomoci kvalitativní metody sběru dat, dotazníkovým šetřením. Cílem práce je zhodnotit primární a sekundární potenciál rozvoje cestovního ruchu na Děčínsku a na základě provedené analýzy navrhnout možnosti udržitelného rozvoje cestovního ruchu s vymezením priorit a opatření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.